Friday 18 January 2008

sebelum daun yang terukir nama mu gugur...

Falling in autumn by *LutherBash


hari demi hari
kosong
gelap
erti
tiada erti...

hari demi hari
menunggu detik
berhenti
lalu pergi...

hari demi hari
kecut perut
hilang diri
berani lari
berani mati...

hari demi hari
ada lagi hari
masih lagi
tidak reti reti...

hari demi hari
5 temu janji
lewat lapor diri
langsung tidak pergi
suka hati
gusar hati
rugi...

hari demi hari
masih ada lagi
hari
hari
Dia saksi
sekali tidak lupa
janji basi...

hari demi hari
akan datang hari
sebelum hari
sebelum dituntut kembali
hehe..
hehehe...
...
..
.



sambil mendengar the ramones...

5 comments:

Unknown said...

sudah tauhu kencana pula...
kelemahan semua...
kekuatan datang dari kekentalan hati/jiwaraga dan doa ikhlas.
kita semua sama.
daun pintu belum gugur lagi, jadi ia akan gugur bila ia gugur gedebab. hukum fizik newton I. ceh.

Ami said...

Aku paling suka dua ayat terakhir..tak guna aku tafsir puisi kau. Aku lagi suka masuk ke dalam puisi kau.

byl said...

hari demi hari.
aku buka tapi masih tak update2 lagi

;)

Anonymous said...

tinggi dan kering.kawan.di waktu petang ini.selepas terlena dari hujan sedap.aku tiada mampu.aku kesangapan.pada siapa aku utarakan.aku kerinduan.rokok dunhill sebatang..tolong...tehehehe

hari demi hari...
aku semakin pemalas
bermalas malasan
arghhh kemalasan
aku sungguh malas...
aku rasa kosong.
kosong rasa aku.
rasa kosong aku.
aku kosong rasa.
kosong aku rasa.
rasa aku kosong...

kaisu said...

aku muler mengerti dgn stiap bait2 kata..
yg kite cuba luahkan..